Tuhti S2-materiaalipaketti sisältää selkeitä ja innostavia pelejä ja muita toiminnallisia harjoituksia, joita on helppo käyttää päivittäisessä opetuksessa. Harjoitukset soveltuvat monenlaisiin S2-opetustilanteisiin, esimerkiksi kotoutumiskoulutuksiin, monipuolistamaan oppimista.
• Materiaali on helppokäyttöinen. Samoja pelejä voi käyttää useasti kertaamiseen, ja harjoitustyypit ovat yksinkertaisia ja toistuvia. Opettajan ja oppilaiden ei tarvitse ennen joka peliä opetella uusia sääntöjä, vaan voidaan keskittyä kielen harjoittelemiseen ja tuottamiseen.
• Harjoitukset lähtevät liikkeelle alkeista, ja taso vaikeutuu vähitellen kirjan edetessä.
• Sanastoa ja kielioppia harjoitellaan sekä erikseen että toisiinsa integroidusti.
• Harjoitukset auttavat eriyttämään.
• Materiaalia saa kopioida omaan opetuskäyttöön.
Pelit ja muut harjoitukset on laadittu sanastoltaan ja rakenteiltaan siten, että ne soveltuvat helposti käytettäviksi useimpien markkinoilla olevien S2-oppikirjojen rinnalle. Opettajan läsnäolo pelejä pelattaessa on avuksi, mutta ideana on parin kanssa tai ryhmässä aktiivisesti toimiminen, jolloin asioita tulee prosessoitua, mikä edistää oppimista.
Harjoitusten pääkohderyhmä ovat aikuiset, mutta se soveltuu myös nuorille yläkouluun tai toiselle asteelle.
FM Elina Uusitalo on kieltenopettaja (S2, ruotsi, saksa). Hän on työskennellyt useita vuosia muun muassa S2-opettajana maahanmuuttajien kotoutumiskoulutuksissa sekä yksityisopettajana. Elina työskentelee tällä hetkellä Turun yliopiston kieli- ja viestintäopintojen keskuksessa ruotsin yliopisto-opettajana. Häntä kiinnostaa erityisesti, miten kieli kehittyy, kun sen ottaa rohkeasti käyttöön autenttisissa vuorovaikutustilanteissa.
FM Heljä Laakso-Pitkäkoski on koulutukseltaan kieltenopettaja (S2, ruotsi), luokanopettaja ja erityisopettaja. Hän on työskennellyt kotoutumiskoulutuksissa, peruskoulussa ja vapaassa sivistystyössä. Tällä hetkellä hän työskentelee S2-kouluttajana. Heljä on opettanut eri-ikäisiä oppijoita 6-vuotiaista aikuisiin, ja häntä kiinnostavatkin erityisesti yhtäläisyydet oppimisprosessissa oppijan iästä, taustasta tai opetettavasta kielestä huolimatta.