Syövätkö työn kasvavat vaatimukset innostumista? Haastaako muutos hyvinvointia? Miten muuttaa oppilaitoksen tunnekulttuuria myönteisempään suuntaan?
Positiivisen johtamisen ydinajatus on keskittyä siihen, mikä yksilön, tiimin ja organisaation tasolla toimii ja tuottaa hyvää tulosta. Positiivinen johtaminen kytkeytyy humanistisiin arvoihin ja ihmiskäsitykseen ja sopii siten erityisen hyvin pedagogisiin organisaatioihin. Se edistää paitsi koko yhteisön oppimista ja hyvinvointia myös tuloksellisuutta, tehokkuutta ja laatua, joita nykyisin koulutukselta peräänkuulutetaan.
Positiivisen johtamisen uusin tutkimustieto ja käytännön esimerkit tuovat tuoreita näkökulmia organisaatioiden johtamiseen ja kehittämiseen eri kouluasteilla ja varhaiskasvatuksessa. Teos sisältää runsaasti käytännön työskentelymalleja, joiden varassa on helpompi kohdata myös muutoksia ja haasteita.
FM, KT Sanna Wenström on toiminut opetus- ja ohjaustyössä sekä opetuksen ja oppilaitosten kehittämistehtävissä vuodesta 2005 alkaen. Nykyään hän toimii Oulun ammattikorkeakoulun ammatillisessa opettajakorkeakoulussa eri kouluasteiden ja varhaiskasvatuksen henkilöstön, johdon ja työyhteisöjen kouluttajana, valmentajana ja kehittäjänä.