”Yksin tekeminen turhautti ja riittämättömyys ajoi pohtimaan muita uravaihtoehtoja. Ääneen lausuttu ajatus yhteisestä luokasta oli ratkaisu tähän.”
”Mitä pidempään opetimme yhdessä, sitä enemmän työtavassamme alkoi tapahtua kehitystä ja näkyä muutoksia.”
”Joskus mentiin rytinällä metsään, mutta epäonnistuminen oli helpompi myöntää, kun sekin oli tehty yhdessä.”
”Yhteisopettajuuden myötä monenlaiset tuen ratkaisut, esimerkiksi eriyttäminen, ovat toteutettavissa vaivattomammin.”
”Suurimmat voittajat yhdistyneessä ryhmässä olivat oppilaat.”
Vaikka samanaikaisopetusta käyttävät opettajat ovat tyytyväisiä työtapaan, samanaikaisopetus ei ole kovin yleistä. Tässä teoksessa eri kouluasteilla samanaikaisopetusta toteuttaneet opettajat kertovat tuntisuunnitelmista ja työtavoista, joita he ovat onnistuneesti hyödyntäneet omassa opetuksessaan. Lisäksi kerrotaan, millaisilla eri tavoilla samanaikaisopetusta voi toteuttaa, ja vastataan työtapaa koskeviin kysymyksiin.
Kirjan lukemisen jälkeen on helppo ottaa ensimmäinen askel ja kokeilla, miten antoisaa samanaikaisopetus voi olla!