Kun koulu ei kukoistakaan — Miten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan -kirja nostaa esille kouluhyvinvoinnin tärkeät ja ajankohtaiset kysymykset:
• Miten yhteisöllinen kukoistus syntyy?
• Miten voi rakentaa koulua, jossa koko yhteisö kukoistaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasolla?
Kirja vie lukijan osallistavasti ja innostavasti positiivisen pedagogiikan merkityksellisimpien teemojen äärelle. Se avaa, miten koulua johdetaan ja kehitetään positiivisen johtamisen ja pedagogiikan kaikilla tasoilla huomioiden hyvinvointiopetus, työhyvinvointi, yhteisöllinen hyvinvointi sekä kodin ja koulun kukoistava yhteistyö.
Kirjassa kerrotaan, kuinka positiivisen johtamisen tutkittua tietoa, arvoja, menetelmiä ja laaja-alaistaymmärrystä hyödynnetään yhteisen kukoistuksen edistäjänä.
Eliisa Leskisenojan kirjasta saa tietää, kuinka kukoistavan koulun viisas ja yhteistoiminnallinen rakentaminen yhdistyy laajempaan ymmärrykseen oppimisen, koulun, kodin ja yhteiskunnan systeemisestä keskinäisriippuvuudesta.
Eliisa on kirjoittanut positiivista pedagogiikkaa tulevaisuuteen rohkeasti luotsaavan kirjan. Kirja on yhtä aikaa tarkkanäköinen katsaus kukoistavan koulun ytimiin ja rakenteisiin sekä laaja-alainen kuvaus positiivisen kasvatuksen perusteista, historiasta, nykyhetkestä ja tulevaisuuden mahdollisuuksista.
Kirjaa lukiessani inspiroiduin, ilahduin, opin ja oivalsin paljon uutta! Uskon entistäkin enemmän, että kukoistava kasvatus ja positiivinen pedagogiikka on se tulevaisuuden suunta, johon meidän kannattaa jatkossakin matkustaa. Kun koulu kukoistaa, me kaikki kukoistamme, yksilöinä ja yhdessä!
Viivi Pentikäinen,
Kukoistava kasvatus -kirjan toinen kirjoittaja
kirja-arviot, positiivinen pedagogiikka