Oletko tehnyt hyviä löytöjä verkkopalvelustamme? Kerro se muillekin!
Lue lisää...Teoksessa muistutetaan useaan otteeseen, etteivät kriiseistä selviytyjät ole poikkeuskyvyin varustettuja superihmisiä; resilienssi on kaikissa oleva voimavara, joka toimii paitsi kriisitilanteissa on myös arkisen stressin vastavoima.
Lue lisää...Toimin koulussamme toisena kasvatuskeskusteluista vastaavana opettajana. Tässä työssä viidentoista vuoden aikana oppilaiden kanssa on keskusteltu muun muassa kiusaamisesta, myöhästelystä, luvattomista poissaoloista, työrauhan häirinnästä oppitunneilla ja luvattomista koulualueelta poistumisista kesken koulupäivän.
Lue lisää...Avoimen ja monipuolisen keskustelun tavoite on kuitenkin tuiki tärkeä. Demokratia rapistuu, jos joitain asioita ei uskalleta käsitellä tai niistä puhuminen äityy hymistelyksi. Artikkeliteos on saanut inspiraationsa halusta ymmärtää muutoksia keskusteluilmapiirissä.
Lue lisää...Runsas sisältö tuo kalenteriin paksuutta ja painoa, mutta turhia osioita sivuilta ei löydä. Tämä kalenteri menee käyttöön!
Lue lisää...palauteturvallisuusoppimisen tukimatikkaopen kirjablogiluonteenvahvuudethuomaa hyvämaltti ja sinniopettajan tietopalvelun jäsenyysarvioesiopetusOppimisen ja koulunkäynnin tuen mallipalautuminenkiusaaminenoppilaiden hyvinvointikohtaamisen taidotammattikirjathaastava käyttäytyminenerityisopetusopetusmenetelmäresilienssijäsenemme kertoohyvinvointitiimityöneurokirjohyvinvointitaidotopetustyöryhmä toimivaksi -kirjakyytijaksaminenläsnäolotaidottaitoharjoitteluammattikirjallisuusvinkitpositiivisen psykologian voimaaistiherkkyysvuorovaikutusonnistuminenopettajan työharjoituksettyöhyvinvointiarvontakeskittymiskykykirja-arviotneurokirjon oppilasvahvuudetoppiminenitsesäätelyntaidotvinkkipankkikukoistava kasvatuskasvatuskeskusteluitsesäätelyempatiapositiivinen kasvatuskoulutuksettoiminnallinen oppiminenkirjavinkitliikuntamotivaatiopsykologianepsyvahvuusopetusryhmäyttäminenalkuopetustoiminnanohjausvireystilat luokassavuorovaikutustaidotryhmätunnetaidoteducakehittyminenpositiivinen pedagogiikkatunnesäätely