Usein neurokirjon oppilailla esiin nouseva vahva häpeän tunne tulee siitä kokemuksesta, että on kokenut olevansa koko ikänsä jotenkin vääränlainen ja reagoineensa ja käyttäytyneensä väärällä tavalla kotona, koulussa ja vertaisryhmissä. Ympäristöstä pienestä lapsesta saakka tullut negatiivinen palaute on voinut saada tätä aikaan.
Lue lisää...Vahvuustyöskentelyn ja muiden positiivisen pedagogiikan menetelmien tarkoituksena on lisätä sekä yksilöiden että yhteisöjen hyvinvointia ja kukoistusta
Lue lisää...Tuen rakentaminen alkaa tilanteen arvioimisesta ja haasteiden kartoittamisesta. Tärkeää on katsoa ulospäin näkyvän käyttäytymisen taakse ja etsiä toiminnan syytä.
Lue lisää...Jumiutuminen kertoo meille aikuisille siitä, että vaatimukset ylittivät juuri lapsen kognitiivisen kyvyn toimia joustavasti.
Lue lisää...Lapsista kasvaa sellaisia, millaisina me näemme heidät.
Lue lisää...luonteenvahvuudetneurokirjon oppilastyöhyvinvointiaistiherkkyysarvioalkuopetuskehittyminenitsesäätelyarvontaonnistuminenryhmähuomaa hyväkyytioppiminenjaksaminenneurokirjohyvinvointitaitoharjoitteluryhmä toimivaksi -kirjakeskittymiskykymaltti ja sinniesiopetushyvinvointitaidotvahvuudetopetustyöpositiivinen kasvatusvinkitkoulutuksetryhmäyttäminenvahvuusopetusharjoituksetpalautehaastava käyttäytyminentunnetaidotjäsenemme kertookirja-arviotliikuntakiusaaminentoiminnallinen oppiminennepsyopettajan työpalautuminenläsnäolotaidotitsesäätelyntaidotvuorovaikutustaidotkukoistava kasvatuserityisopetuspositiivinen pedagogiikkaempatiakirjavinkitkohtaamisen taidotammattikirjatvinkkipankkioppilaiden hyvinvointitunnesäätelyopetusmenetelmämotivaatiopsykologiaopettajan tietopalvelun jäsenyystiimityövuorovaikutusammattikirjallisuuspositiivisen psykologian voimavireystilat luokassaopen kirjablogi